Islamopas.com

Etsi
Koraani Kirjasto Faq Moskeijaopas Yhteys
Islamopas








Kun islam ei enää -ole islamia - Ahmadiyah

Tämä on osa MUFU-lehdessä ollutta sarjaa niistä islamin lahkoista ja haaroista, jotka ovat etääntyneet niin pitkälle keskitiestä, että muslimien enemmistö ei pidä niitä enää islamina.

Ahmadiyah, eli Qadiani-islam on lahko, joka on kokonaan astunut syrjään islamin tieltä, ja se on siksi tarkasti erotettava niistä islamin variaatioista, jotka edelleen ovat islamia. Ahmadiyah on saanut nimensä intialaiselta Mirza Ghulam Ahmadilta, joka syntyi Qadianin kylässä (siitä toinen nimi). Hän kasvoi köyhyydessä, ainoina opintoinaan Koraanikoulu. Ahmadista tuli tuottoisa kirjailija yli 80 kirjallaan, jotka aluksi noudattivat islamin Sunnaa, mutta ajan myötä hänen teksteihinsä ilmaantui yhä enemmän hänen omia ideoitaan peilaavia poikkeamia.

Vuonna 1889 hän perusti virallisesti järjestönsä, jota jo tuolloin kutsuttiin nimellä Ahmadiyah, ja se sai brittihallitsijoiden hyväksyntää ja tukea osakseen. Ahmad oli nimittäin julistanut, että jhadia ei ole olemassa, ja brittiläiset miehittäjät katsoivat tämän uuden islamin muodon sopivan hyvin heidän tarkoituksiinsa. Tosiasiassa uskollisuus britti-imperiumia kohtaan on vahvistettuna niissä kirjoituksissa, joita Ahmadiyah seuraa ja joiden he katsovat olevan Jumalan ilmestyksiä! Lukekaapa vain seuraava ote "WAHI"sta, eli kirjoituksesta, joka Ahmadin mielestä oli ilmestynyt Jumalalta jatkona ja korjauksena Koraaniin:

"From my early age till now when I am 65 years of age, I have been engaged , with my pen and tongue, in an important task to turn the hearts of Muslims towards the true love & Goodwill & sympathy for the British Government and to obliterate the idea of Jihad from the hearts of stupid (Muslims)."

(Kitab-ul-Bariyah, Roohani Khazain vol 13 p.350)

" . . . . for the sake of British Government, I have published & distributed 50,000 leaflets in this country (India) other Islamic countries(against jhad). . . . the result is that hundreds of thousands of people have given up their filthy ideas about Jhad."

(Roohani Khazain vol 15 p.114)

Ahmad piti itseään Jumalan profeettana, ihmiskunnalle lähetettynä sanansaattajana, jonka piti puhdistaa ja tarkentaa islamin sanoma. Ahmadiyah katsoo, että profeetta Muhammed (saas) ei ymmärtänyt oikein kaikkia Koraanin suuria ja että Muhammedin (saas) vastaanottamassa Koraanissa todellakin oli virheitä. Muita Ahmadin mielipiteitä oli, että hän oli profeettojen Mooses, Ibrahim, Jeesus ja Muhammed toinen inkarnaatio, mutta parempi kuin he! Ja että al-Aqsa moskeijan tuli sijaita hänen syntymäkaupungissaan Qadianissa.

Mutta pahin herjaus kohdistuu Jeesukseen (as). Ahmad kutsuu Jeesusta pakonomaiseksi valehtelijaksi, jatkuvasti kiroilevaksi alkoholistiksi, puuseppä Joosefin pojaksi. Ja että hänestä myöhemmin tuli hullu epilepsian seurauksena. Ahmad on lausunut toivovansa, ettei Jeesusta koskaan olisi syntynyt maan päälle. Ahmadiyya-muslimit eivät kuitenkaan koskaan puhu näistä seikoista, eikä Ahmadia juuri koskaan edes mainita, vaan he näyttävät keskittyvän Koraaniin ja Sunnaan. He kuitenkin kätkevät sen tosiasian, että heidän lukemansa on heitä itseään vastaan! Sillä Koraanissa sanotaan, kuten me kaikki tiedämme:

"Muhammed ei ole kenenkään miehenne isä, vaan Hän on Jumalan sananjulistaja ja profeetoista viimeinen, heidän sinettinsä. Jumala on kaikkitietävä."

(Koraani 33:40)

Muhammedin (saas) jälkeen ei siis tule muita profeettoja, minkä vahvistaa myös Hadith:

"The tribe of Israel was guided by prophets. When a prophet passed away, another succeeded him. But no prophet will come after me; only caliphs will succeed me."

(Sahih Bukhari)

Ja meidän ei pidä unohtaa profeetan viimeistä puhetta ummalleen:

"Oi ihmiset, jälkeeni ei tule ketään profeettaa eikä apostolia, eikä uutta uskoa synny. Ajatelkaa siis tarkoin, oi kansani, jotta ymmärtäisitte sanomani, jonka teille välitän. Jätän jälkeeni kaksi asiaa, Koraanin ja oman esimerkkini, Sunnan, ja jos niitä seuraatte, ette koskaan kulje harhaan."

.

On siis oltava aivan selvää kaikille, että Ahmadiyya on harhautusta, mitään profeettaa ei tule profeetta Muhammedin (saas) jälkeen, ja joka muuta sanoo, ei usko Koraaniin ja profeetan (saas) Sunnaan.